A lebonyolítás résztvevői:
Résztvevők tervezett száma: heti turnusonként 30 fő
Szakmai felügyeletet ellátó személyek: pedagógus 2
Előadók: alkalmanként 2 fő foglalkozásvezető
Előadás száma: napi 5 alkalommal, alkalmanként 1 óra időtartamban
A tervek és a tematika szerint az alábbi témakörökkel foglalkozunk:
1. önismeret, jellem, személyiség
2. értékközvetítő példaképek szerepe az életünkben
3. a szabadidő értékes eltöltése
4. barátság, szerelem lelki és biológiai változások szépségeinek és gondjainak a megítélése
A végrehajtás leírása:
A tervnek megfelelően az adott témakörökhöz megfelelő írott anyagot, valamint PPS előadást vetít az előadó. Cél, hogy interaktív foglalkozás keretében, „kérdezz felelek” kapcsolat alakuljon ki. Anonim módon üres lapra írva tehetnek fel a diákok kérdéseket az előadás során úgy, hogy nem kell a nevükkel ellátni.
Önismeret jellem, személyiség
Szintén interaktív foglalkozás, mellyel bizonyítani fogja az előadó, hogy mindenkinek a személye más, és másképp gondolkodik, azaz másképp formálja egy történet befejezését. Azaz megismerik a történetet, de a befejezést maguk mondják el saját gondolataik alapján. Végén kiértékelik melyik verzió tetszett a legjobban. Beszélgetni fog a példaképekről, kinek ki a példaképe, milyen cselekedetet tart a legjobbnak, pl, adakozás, segítségnyújtás egy társnak a tanulásban, továbbá szülő, mint példakép, hogy jelenik meg az életünkben. megtudhatják, befolyásolja e jellemünk kialakulását egy testvér viselkedése, egy barát, vagy egy csoport.
Kiváltképp foglalkozik az előadó a szabadidő felhasználásával, hisz fontos egy jellem kialakulásánál, hogy ki mivel foglalkozik szabadidejében. Hobby, sport, egészséges életvitel, amelyről beszélgetni fog. Hol lehet eltölteni a szabadidőnket, és egyáltalán mi is a szabadidő fogalma. Ki mit ért ez alatt?
Kialakulnak diákkorban barátságok, szerelmek. Mire kell figyelni? Mennyire lehet gátja a szexuális érdeklődésnek a fejlődő (serdülő) kor. Hogy élik meg a fizikai mentális változásokat? Ezekre a kérdésekre adja meg a választ, továbbá arra, hogy milyen veszélyek leselkedhetnek egy fel nem készült párkapcsolat esetén.
Mit is nevezünk párkapcsolatnak?
Az animátor irányítja a beszélgetés témáját témakörönként, és egyes témaköröknél figyel a helyes út kiválasztására, megjegyzésekre, nonverbális reakciókra. Minden korcsoportnál megfelelő témakört hangsúlyozunk, azaz kisebbeknél nagyobb hangsúlyt kapnak például a szabadidőre, barátságra, énkép fejlődésére irányuló programok, míg a nagyobb korcsoportban e témakörök megközelítése már érinti a szerelem lelki biológiai jellemzőit is.
A házasság, mint érték. Kinek mit jelent a család, a házasság? Beszélgetés a témakörről, mindenki szabadon mondja el a véleményét, majd a beszélgetést irányító véleményét elmondva, egyetértéséről kérdezi a hallgatóságot, és kielemzik az elhangzottakat.
Elsősegélynyújtás:
A tervnek megfelelően dolgozták fel az előadók az elméleti és gyakorlati foglalkozások témaköreit. Az elméleti oktatás IKT táblás teremben, az előre elkészített anyagot felhasználva, interaktív módon történt a segédeszközök bemutatásával. A gyakorlati foglalkozásokon megtörtént ezek célirányos felhasználása is.
Az elméleti oktatás témakörei
1. Az elsősegélynyújtás fontossága
2 Védőeszközök, segédeszközök használata
3. Helyszínfelmérés
4. Légút biztosítás és ellenőrzés sérült személynél
5. A mentéshez nélkülözhetetlen szolgálatok értesítése.
Felhasznált segédanyagok: IKT szemléltető eszközök, tesztlap, védőeszközök bemutatása
Gyakorlati foglalkozások témakörei:
1. Alapszintű újraélesztés (BLS)
2. Sebellátás (fertőtlenítés, kötözési technikák, gerincsérült ellátása
3. Rándulás ficam, és csonttörés ellátása, sérült elhelyezése, mozgatása rögzítési technikák
4. Elektromos áramütött ellátása
5. Égési, vegyi és mérgezéses sérülések ellátása
A program során az elméleti oktatás minden esetben a Termálfalu és Kemping helyszínen valósul meg. Az elméleti oktatás során megtanulják, hogy az elsősegélynyújtás mit is jelent, és miért fontos, a védőeszközök elsődleges alkalmazása miért nélkülözhetetlen, milyen eszközök használhatók fel, ha nem áll rendelkezésünkre hirtelen elsősegély doboz. a természetben található eszközökkel hogyan lehet esetlegesen vérzést csillapítani. Mi is az a helyszínfelmérés? Kit kell értesíteni és mit is kell mondani? Milyen hívószámok állnak a rendelkezésünkre?
A tanulók tesztet töltenek ki az elméleti oktatás anyagáról, amelyek a pedagógusok részére kerülnek átadásra a hét leteltével.
A gyakorlati oktatás során a tanulók megtanulják alapszinten:
az újraélesztést (BLS) az ambu baba segítségével. A képzett oktató, szakápoló először szemlélteti, majd ezt követően a diákok egymás után gyakorolják. Többen többször is gyakorolni fogják a helyes újraélesztési technikát, hisz ennek technikáját nem könnyű szakszerűen alkalmazni. a szakszerű sebellátást (fertőtlenítés, kötözési technikák, kullancskiszedés technikája)